Autismul și ADHD-ul sunt două aspecte sensibile care interferează cu buna desfășurare a activităților didactice. Cunoașterea manifestărilor, a sensibilităților și a potențialului copilului cu una dintre aceste tulburări constituie baza stabilirii unei relații autentice, empatice și de succes între copil, cadrul didactic și familie, toate acestea creând premisa unei bune integrări și dezvoltări a acestuia.

În acest workshop adresat cadrelor didactice, medicilor, părinților vom afla cum putem recunoaște semnele acestor tulburări și, foarte important, cum putem comunica apoi părinților.

Autism-ADHD

Tulburările de spectru autist sunt acele tulburări care apar, de cele mai multe ori in jurul vârstei de 2 ani, după o dezvoltare aparent tipică a copilului. Aceste tulburări sunt reprezentate de o varietate de manifestări și dificultăți care au efecte negative asupra întregii dezvoltări. Dificultățile specifice autismului se înregistrează pe următoarele arii de dezvoltare:

  • Dificultăți și întârzieri în dezvoltarea limbajului și a comunicării;
  • Dificultăți în relaționarea socială și manifestarea emoțiilor;
  • Dificultăți comportamentale (comportamente stereotipe, repetitive, autostimulări etc.).
    .

Momentan cea mai cunoscută definiție a autismului este cea publicată de către Asociația Americană în DSM – IV (Manualul de diagnostic si statistici al bolilor mintale), iar recunoașterea acestuia se face după următoarele criterii:

  1. O scădere în interacțiunea socială.
  2. O scădere în comunicare.
  3. Un comportament, interese și activități restrictive, repetitive și stereotipe
  4. Simptomele apar după vârsta de 2 ani sau chiar mai devreme.
    .

Tulburarea de atenție și hiperactivitate (ADHD – Attention Deficit and Hyperactivity Disorder) este o tulburare caracterizată prin dificultăți în focusarea atenției, menținerea concentrării, hiperactivitate (agitație) și comportamente impulsive și disruptive.

Se disting trei subtipuri ale acestei tulburări:

  • a) ADHD cu pondere mai mare a componentei de neatenție – copiii sau adolescenții care fac parte din această categorie sunt apatici, lenți, “visează cu ochii deschiși”
  • b) ADHD în care predomină componentele de hiperactivitate / impulsivitate – predomină activismul, comportamentele agresive și neadecvate, atât acasă cât și în mediul școlar.
  • c) ADHD combinat (fiind prezente atât elemente de inatenție, cât și de impulsivitate / hiperactivitate)
    .

Copiii cu ADHD, mai ales cei de tipul B, au dificultăți în următoare arii:

  • Comportament;
  • Relații sociale;
  • Funcționare cognitivă și emoțională
    .

Majoritatea problemelor comportamentale ale copiilor diagnosticați cu ADHD (tipul a și b) sunt legate de impulsivitate și distractibilitate. Acești copii ”nu pot sta locului”, vorbesc mult, trec de la o sarcină de lucru la alta, fără să finalizeze niciuna, își asumă riscuri, nefiind foarte conștienți de consecințe.

Detalii workshop

[divider]

Cui se adresează: cadrelor didactice, medicilor, părinților

[divider]

Prezintă: Gabriela Plopeanu – președinte a Asociației Copiii de Cristal și mamă a unor gemeni de 18 ani (Radu – TSA și ADHD, Robert – Sindrom Asperger) integrați în învățământul de masă (Liceul de Artă respectiv Colegiul Național ”Andrei Șaguna”). Este manager al Centrului pentru intervenție specializată în autism, Sindrom Asperger, ADHD, Sindrom Down și alte tulburări asociate (primul centru de acest fel din Brașov, înființat în anul 2008). Gabriela Plopeanu este Absolventă a primei promoții a Facultății de Psihologie și Științele Educației din Brașov – Specializarea Psihopedagogie specială (2014) și este formator din anul 1997.

[divider]

Următorul workshop: luni, 9 noiembrie 2015
Durată workshop:
 18:30 – 20:30
Locuri disponibile: 20 (15 pentru cadre didactice/medici, 5 pentru părinți)
Investiție: 30 RON pentru cadre didactice/medici, 60 RON pentru părinți
Taxa de participare se plătește înainte de începerea workshopului.

Reduceri:

[divider]

La acest workshop nu se oferă alte reduceri. Banii colectați din taxa de participare vor fi redirecționați către Asociația Copiii de Cristal.

Înscrie-te:

[divider]

[contact-form-7 404 "Not Found"]

Galerie foto

[divider]

[gdl_gallery title=”autism” width=”140″ height=”140″ ]

Impresiile participanților

[divider]

Mi s-a părut foarte util tot ce am auzit. Este minunat că știu acum un loc concret unde să-i direcționez pe părinții care au nevoie de acest lucru. Mi-a plăcut foarte mult atitudinea doamnelor care au făcut prezentarea. Felicitări!

Mi-a plăcut că am aflat multe informații utile despre autism iar conținutul prezentării a fost interesant și captivant.

Cursul prezintă informații clare și interesante. Nu îi lipsește componenta emoțională, ceea ce reprezintă un plus.

Foarte util. Informații și experiențe nemaiîntâlnitedar extrem de importante pentru mine și pe care toate cadrele didactice ar trebui să le știe.

Un curs foarte util și o experiență interesantă.

Curs foarte eficient și pentru părinți și pentru educatori.

Un curs util, plăcut prezentat.

Sunt foarte mulțumită de cele aflate.

Mi-a plăcut!

Cursul este bogat în informații și merită participarea.

Am apreciat foarte mult profesionalismul trainerilor și utilitatea din punct de vedere al informațiilor teoretice în concordanță cu exercițiile practice.

Informațiile au avut caracter aplicativ și au fost utile pentru activitatea cu copiii cu autism și ADHD. Mi-a plăcut mult și gestionarea bună a timpului de prezentare.

A fost o întâlnire între prieteni, cu sfaturi și discuții constructive. O bună prezentare teoretică îmbinată cu exemple care m-au făcut să înțeleg trăsăturile copilului autist și cu ADHD în condițiile în care nu am întâlnit încă astfel de copii.

Informații interesante și utile părinților și cadrelor didactice. Fiind legate de experiențe proprii și bine documentate, au oferit răspunsuri la toate întrebările cursanților.

Curs util cu informații bine structurate și formatori bine pregătiți.

Mi-a plăcut cursul pentru că am învățat foarte multe lucruri despre autism, ADHD, despre situații specifice și modul de a interveni.

Informații bine structurate, exemple concludente, foarte bine organizat și foarte bine prezentat.

Foarte util.

A fost un curs foarte interesant. Cu toate că timpul a fost scurt, am avut foarte multe de învățat.

Atmosferă plăcută, comunicare emoțională, experiențe directe și prezentare susținută științific.

Întâlnire fericită dintre profesionalism și o inimă mare!

Am ieșit din ceață! Aveam nevoie de o confirmare pe care am obținut-o! Am plecat foarte mulțumită, sincer.

Un curs impresionant prin complexitatea cunoștințelor și a comportamentelor analizate și discutate împreună cu dna Gabriela. Îi mulțumesc pentru răbdarea și sfaturile constructive pe care le-am primit. Am achiziționat multe exemple de bună-practică din experiența ei.

O experiență minunată în urma căreia am învățat multe despre copiii cu aceste deficiențe. Prin prisma acestor informații am început să privesc cu mai multă atenție diversele reacții bizare ale celor mici.

Merită participarea la un astfel de workshop, chiar dacă nu suntem educatori sau părinți. Trebuie să ne educăm, ca să putem ajuta. O felicit și o admir pe dna Plopeanu pentru puterea pe care o are, dorința de a face ceva pentru acest segment de copii. Vă mulțumesc!

A fost un curs deosebit. Mi-am dorit în mod deosebit să cunosc toate simptomele caracteristice autismului cât și diferența dintre autism și ADHD. Toată aprecierea pentru dna Plopeanu!

A fost un curs interactiv, cu multe informații. Îl recomand tuturor celor care doresc să afle mai multe despre copiii cu TSA.

Mi-a plăcut mult modul de prezentare, sinceritatea și emoțiile transmise.

To Top