Poate vrei să deschizi o grădiniță privată sau poate conduci deja una. Deși esti foarte pasionat(ă) și foarte entuziasmat(ă), lucrurile nu arată cum te așteptai. Grădinița este un “business” foarte complex. Înglobează de fapt mai multe domenii care nu au tocmai legătură unul cu celălalt:
• educație – în care, chiar dacă nu ai cunoștințe ar trebui să te implici
• alimentație publică – cu condiții speciale față de un restaurant
• un customer service ciudat – chiar dacă beneficiarii sunt copiii, tu construiești o relație cu părinții lor

Poți să redescoperi roata și să experimentezi sau să iei o scurtătură și să apelezi la specialiști. După ce am încercat prima variantă, am ales-o pe a doua. Acum, grădinița pe care o conduc are 120 de copii, iar acest lucru se datorează și ajutorului pe care l-am primit în fiecare domeniu. Am luat o parte dintre consultanții cu care am lucrat și am gândit un program dedicat “patronilor”, managerilor de grădinițe sau celor care vor să deschidă o grădiniță privată, dar nu știu cum și de unde să înceapă.

Resurse Umane

Resursele umane sunt cele mai importante resurse din domeniul educațional. Fie că este educator, îngrijitor sau bucătar, rezultatele muncii lui sunt vizibile clienților, iar modul în care ajung în echipa ta și apoi modul în care își desfășoară activitatea depind de tine, manager. În plus, o creșă/grădiniță este un loc în care clienții nu își doresc fluctuație de personal. Cum o previi? Cum o gestionezi?

Ce vor învăța participanții?
• Cum să desfășoare un proces de recrutare și selecție
• Cum să desfășoare un interviu. Cum să verifice sau să testeze cunoștințele/ experiența candidaților
• Cum să integreze noii angajați în echipă
• Cum să evalueze munca depusă de angajați și performanțele lor
• Cum să își motiveze angajații non-financiar

Durata workshopului: 3 ore.

Cu ce vor pleca participanții de la workshop?
• Cu un kit de Resurse Umane care să îi ajute concret în activitatea de creșă/grădiniță: model de anunț de recrutare, chestionar de interviu, model fișă de post, model fișă de evaluare etc.

Trainer: Adina Bereș. Adina este consultant in Resurse Umane din 2012, începându-și această activitate într-o companie multinațională. Din 2007 este psihoterapeut, iar din 2014 coordonează o agenție de bone fiind responsabilă cu recrutarea și integrarea lor în familii.

Customer service (relația cu părinții copiilor)

Din punct de vedere al celui care face asta zi de zi, mi se pare cea mai dificilă sarcină. Clienții tăi îți lasă în grijă și în educație cel mai de preț dar al lor. Fiecare are așteptările și nevoile lui. Cum poți să le îndeplinești pe toate, dar în același timp să rămâi fidel principiilor tale?

Ce vor învăța participanții?
• Cum să prezinte grădinița (procesul de vânzare)
• Cum să înscrie un copil nou (acte necesare înscrierii, procesul de inserție și acomodare a familiei la noul mediu)
• Cum să faciliteze comunicarea grădiniță-familie
• Cum să măsoare satisfacția clienților
• Cum să rezolve eventualele nemulțumiri sau conflicte
• Cum să conducă ședințe cu părinții
• Cum să creeze un parteneriat durabil cu familiile copiilor înscriși

Durată workshop: 3 ore.

Cu ce vor pleca participanții de la workshop?
• Cu un model de broșură de prezentare, un model de brășură de inserție a familiei, un chestionar de satisfacție, idei de proiecte creșă/grădiniță-familie, cu o politică de comunicare creșă/grădiniță-familie.

Trainer: Daiana Colceriu. Daiana este proprietarul Creșei și Grădiniței Heidi din Brașov din octombrie 2004. La un moment dat a condus 3 centre Heidi (două în Brașov și unul în Cluj), luând în 2011 decizia de a se concentra pe cele din Brașov. În 2012, a deschis Academia Heidi, cel mai mare centru de învățare dedicat familiei, în cadrul căreia sunt organizate cursuri pentru părinți și cadre didactice și cursuri pentru copii. În prezent, Centrul Heidi înseamnă 9 grupe de creșă și grădiniță, bloc alimentar propriu, acreditare din parte MEN.

 

Procese și proceduri

Ai zis ceva și nu s-a întâmplat sau s-a întâmplat la un moment, iar apoi… gata. Ai schimbat un om și s-a schimbat totul în bucătărie/la curățenie/la grupă. Ți se pare că nu ai timp suficient pentru a te împărți în toate direcțiile. Ai nevoie de procese clar definite și de proceduri indiferent că grădinița pe care o conduci are 20 sau 200 de copii.

Ce vor învăța participanții?
• Necesitatea procedurilor în cadrul unei grădinițe
• Cum se creează procedurile pe fiecare domeniu din grădiniță
• Cum se implementează procedurile astfel încât să fie înțelese de către angajați
• Cum se urmăresc procedurile

Cu ce vor pleca participanții de la workshop?
• Cu modele de proceduri din fiecare domeniu din grădiniță (educație, alimentație, curățenie, relația cu părinții, resurse umane)

Durată workshop: 2.5 ore.

Marketing și PR

Marketingul într-o grădiniță particulară este esențial însă totodata dificil de realizat, majoritatea grădinițelor nedispunând de specialiști de marketing. In aceste condiții, Bogdan Colceriu va oferi soluții simple și eficiente de marketare a grădinițelor private, care nu necesită specialiști sau departamente de marketing, ci doar o simplă înțelegere a principiilor de marketing.

Ce vor învăța participanții:

• În ce constă marketingul unei grădinițe
• Cum se pot diferenția de alte grădinițe prin serviciile oferite
• Tehnici de preț
• Cum să întocmească un plan de marketing
• Tactici de promovare
• Marketingul online
• PR-ul
• Măsurarea rezultatelor

Durată workshop: 3 ore.

Cu ce vor pleca participanții de la workshop?
1. Model de plan&buget de marketing
2. KPIs și model de monitorizare

Trainer: Bogdan Colceriu. Cu o experiență de peste 10 ani în marketing, Bogdan Colceriu oferă astăzi consultanță unor companii importante din piața autohtona, fiind un strateg cu expertiză atât în online cât și în offline. A pornit într-o agenție de branding, a continuat ca manager al imaginii unui grup auto după care s-a dedicat consultanței de marketing. Și-a legat numele de două proiecte speciale în care a ales să își depășească rolul de consultant. Bogdan Colceriu este CEO Frisbo, prima platformă de efulfillment din România, cofondator în Trilulilu.ro și asociat în Okian.ro.

 

Filozofia grădiniței

Presupunând că deja ți-ai dat seama că nu poți mulțumi pe toată lumea și că ai anumite principii pe baza cărora vrei să conduci creșa/grădinița, ai ajuns în momentul în care vrei să definești filozofia grădiniței și să o comunici mai departe. Ce fel de educație vrei să oferi copiilor, în ce gen de alimentație crezi, cum vrei să se poarte toată lumea din grădiniță cu copiii?

Ce vor învăța participanții?
• Cum să își definească valorile și viziunea
• Etapele de dezvoltare ale copiilor de 1-6 ani
• Noțiuni de disciplinare pozitivă, trendurile de parenting
• Cum se pot implica în procesul educativ și cum îl pot crea ca pe un diferențiator al grădiniței pe care o conduc
• Cum își setează filozofia de educație a copiilor
• Cum comunică filozofia grădiniței persoanelor implicate în relația cu copiii
• Cum comunică filozofia grădiniței clienților și potențialilor clienți

Durată workshop: 3 ore.

Cu ce vor pleca participanții de la workshop?
• Cu filozofia grădiniței definită

Trainer: Daiana Colceriu. Daiana este proprietarul Creșei și Grădiniței Heidi din Brașov din octombrie 2004. La un moment dat a condus 3 centre Heidi (două în Brașov și unul în Cluj), luând în 2011 decizia de a se concentra pe cele din Brașov. În 2012, a deschis Academia Heidi, cel mai mare centru de învățare dedicat familiei, în cadrul căreia sunt organizate cursuri pentru părinți și cadre didactice și cursuri pentru copii. În prezent, Centrul Heidi înseamnă 9 grupe de creșă și grădiniță, bloc alimentar propriu, acreditare din parte MEN.

 

Program Masterclass Creșa și Grădinița privată

Vineri
19:00 – recepția participanților, socializare

Sâmbătă
09:00-12:00 Resursele umane în creșa/grădinița privată
12:00-13:00 Pauză de masă
13:00-16:00 Relația cu clienții unei creșe/grădinițe private
16:00-16:30 Pauză
16:30-19:00 Procese și proceduri în creșă/grădiniță

Duminică
09:00-12:00 Marketing și PR de creșă/grădiniță
12:00-13:00 Pauză de masă
13:00-16:00 Filozofia grădiniței
16:00-16:30 Pauză
16:30-18:30 Ateliere de lucru cu toți consultanții / Încheiere

Următoarea ediție: 8-10 aprilie 2016.
Locuri disponibile: 15.

Loc de desfășurare: Creșa și Grădinița Heidi, Brașov.

Investiție: 2100 RON (taxa unui copil / 2 luni).
Reducere Early booking
Beneficiezi de o reducere de 20% dacă te înscrii şi plăteşti taxa de participare sau prima rată a acesteia până în 15 martie 2016.
Plata în rate
Poți achita taxa de participare în 2 rate: 50% din taxă la înscriere, 50% din taxă până în 4 aprilie 2016.

Data limită de înscrieri: 4 aprilie 2016.

Detalii și înscrieri: Daiana Colceriu – 0727220959, [email protected]

 

Notă: Din considerente legale, reprezentanți ai creșelor/grădinițelor din Brașov nu pot participa la eveniment.

To Top