Cum să vorbim copiilor dacă vrem să ne asculte și cum să-i ascultăm pentru ca ei să ne vorbească

“Părinții se află pe linia de tragere șapte zile din șapte. Totuși, foarte puțini dintre ei au fost instruiți pentru un job atât de solicitant, ca cel de părinte. Nu este de mirare că până și cel mai bine intenționat părinte se va simți adesea frustrat, dezorientat, vinovat sau singur.” (Adele Faber și Elaine Mazlish)

Ateliere de lucru Faber Mazlish pentru părinţi la Academia HeidiAutoarele programului, experte recunoscute internațional în domeniul comunicării eficiente dintre copii și adulți, au studiat ani de zile comportamentul copiilor, au lucrat cu copii de toate vârstele și au simțit nevoia să împărtășească din metodele care pe termen lung au dat rezultate atât în relația părinte-copil, cât și în relația cadru didactic-copil sau cadru medical-copil.

Atelierele de lucru Cum să vorbim copiilor dacă vrem să ne asculte și cum să-i ascultăm pentru ca ei să ne vorbească oferă participanților ocazia de a deprinde noi abilități practice și de a face schimb de idei și experiențe. Scopul atelierelor de lucru este de a oferi metode practice și eficace de comunicare pentru o relație mai puțin stresantă și mai plină de satisfacții cu copiii de orice vârstă.

Seria de ateliere conţine 6 întâlniri săptămânale a câte 2 ore, în care participanții vor învăța și vor aplica încă din aceeași zi metode concrete despre cum să facă față sentimentelor negative ale copilului, despre cum să traseze limite și totuși să mențină buna dispoziție, cum să-și exprime supărarea fără să rănească, cum să atragă cooperarea copilului sau cum să-și ajute copilul să devină atent și responsabil.

La fiecare atelier vom aborda câte una cele 6 teme propuse (vezi mai jos), cu exemple și studii de caz, astfel încât metodele învățate, să poată fi aplicate imediat și cu ușurință. La următoarea întâlnire au loc schimbul de idei și experiențe, facilitând astfel abordarea următoarei teme. La finalul celor 6 săptămâni participanții vor ști cum să rezolve conflictele pașnic și cum să creeze o atmosferă de familie bazată pe dragoste și respect.

Detalii ateliere

[divider]

Cui se adresează: părinţilor, bunicilor, bonelor, cadrelor didactice, care au în grijă copii cu vârsta de 0-18 ani

[divider]

Brenda-Piuaru-Ateliere-parinti-Academia HeidiModeratori: Brenda-Andreea PIUARU este absolventă a Universității Transilvania, Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic cu experiență în Psihologia educaţiei, Pedagogie, Tehnici de învăţare eficientă, Practică pedagogică. A avut prima interacțiune cu metoda Faber-Mazlish în anul 2008. Este mamă a doi copii de 4 și 8 ani, fetiță și băiat.

”Ceea ce m-a surprins și, mai ales, mi-a dat încredere în această metodă este actualitatea ei. Am regăsit în multe din exemplele și studiile de caz propuse, experiența din viața de zi cu zi alături de cei doi copii ai mei. Mai mult, am început să văd și să aud aceleași probleme în jurul meu (familie, prieteni, colegi).

Relația dintre părinte și copil este foarte personală, știm. Dar faptul că toți ne confruntăm cu probleme similare, la care metoda Faber-Mazlish oferă abordări practice de rezolvare, este ceea ce ne-a determinat să venim în fața dvs. cu aceste ateliere de lucru. Vă invităm să pornim pe drumul învățării celui mai important limbaj, limbajul respectului bazat pe dragoste și dăruire în comunicarea cu copiii din viața noastră.”

Silvia-Nitescu-Ateliere-parinti-Academia HeidiSilvia-Elena NIȚESCU este mama a doi băieți  frumoși, isteți și haioși de 4 si 6 ani. Iubește copiii, îi place să intre în jocul și în lumea lor, și să fie înconjurată de ei. Este absolventă a Universității Transilvania, Facultatea de Științe Economice și profesează în domeniu. Are experiență în facilitarea cursurilor de dezvoltare personală.

”Când am citit prima dată titlul cărții Cum să vorbim copiilor dacă vrem să ne asculte și cum să-i ascultăm pentru ca ei să ne vorbească, am avut acel sentiment că da, vreau să știu mai mult despre cum se face acest lucru! Și când am aflat, am vrut să știe și cei din jurul meu. Iată-ne astfel aici, invitându-vă la aceste ateliere de lucru, ale căror metode aplicate cu răbdare și consecvență, îmbunătățesc semnificativ modul de relaționare cu copiii din viața noastră. Susțin cu tărie ideea că familia înseamnă echilibru în viață, iar copiii înseamnă minunea de a fi familie!”.

[divider]

Următoarea serie de ateliere: joi, 17  octombrie – 21 noiembrie 2013
Durată serie:
 12 ore, 6 întâlniri săptămânale (în fiecare joi) de câte 2 ore (18:30 – 20:30)
Locuri disponibile: 12
Număr minim de participanţi: 10
Investiție: 300 RON (100 RON pe 17 oct. 2013, 200 RON pe 07 nov. 2013)
Vezi mai jos politica de reduceri. Suportul de curs, apa şi fructele sunt incluse în preţ.
Înscrieri: aici.
Data limită de înscriere: 10 octombrie 2013 termen prelungit: 17.10.2013

Mai multe despre ateliere

[divider]

Atelier de lucru 1. Cum să-i ajutăm pe copii să se descurce cu propriile sentimente: Ce se întâmplă cu copiii când sentimentele lor sunt negate. Abilități specifice care ajută copii să recunoască și să se descurce cu sentimentele lor negative – dezamăgire, invidie, furie, frustrare etc. Modalități de acceptare a sentimentelor copiilor, limitarea comportamentelor inacceptabile și în același timp menținerea bunei dispoziții.

Atelier de lucru 2. Atragerea cooperării: Cum reacționează copiii la metodele obișnuite de a-i face să se supună: amenințări, avertismente, porunci, apelative negative, sarcasm, morale și predici etc. Cinci tehnici de invitare la cooperare, ce îi vor face pe părinți și pe copii să se simtă bine cu ei înșiși și între ei.

Atelier de lucru 3. Alternative la pedeapsă: Cum reacționează copiii la pedepse? Este necesar să folosim pedeapsa ca metodă de disciplinare? Câteva alternative la pedeapsă care îi ajută pe părinți să își exprime puternic dezacordul și totodată încurajează copiii să își asume responsabilitatea pentru comportamentul lor.

Atelier de lucru 4. Încurajarea autonomiei: Căi de a ajuta copii să devină indivizi responsabili care se vor putea descurca singuri la momentul potrivit. Abilități specifice care ajută copiii să își dezvolte resursele interioare proprii.

Atelier de lucru 5. Lauda: Explorarea modalităților de laudă care contribuie la dezvoltarea unei imagini realiste și pozitive despre sine și a celor care nu fac acest lucru. O serie de tehnici de a ajuta copiii să devină conștienți de punctele lor forte astfel încât să le pună în acțiune.

Atelier de lucru 6. Eliberarea copiilor de “rolurile” ce le-au fost atribuite: O privire asupra felului în care copiilor le sunt câteodată atribuite roluri (bătăuș, plângăcios, distrat, intrigant etc.) și cum îi putem elibera de jucarea acestor roluri. Șase abilități pe care le puteți folosi pentru a-i ajuta pe copii să se privească într-o lumină diferită.

Reduceri:

[divider]

Beneficiezi de o reducere de 20%:
– dacă te înscrii şi plăteşti taxa de participare cu cel puţin 3 săptămâni înainte de începerea atelierelor

Beneficiezi de o reducere de 10%:
– dacă eşti părintele unui copil de la Creşa sau Grădiniţa Heidi
– dacă ai participat deja la 2 cursuri la Academia Heidi
– dacă ai un talon de reducere.

Dacă vii împreună cu prietenii tăi, beneficiaţi fiecare de reducere:
– 10% reducere de persoană pentru un grup de 2 participanţi
– 15% reducere de persoană pentru grupuri de 3 sau mai mulţi participanţi

Atenţie! Reducerile NU se cumulează.

Important:
1. Facem apel la înţelegerea dvs. în legătură cu prezenţa copiilor la eveniment. Cei mici sunt aşa de drăgălaşi că mai toată atenţia celorlalţi se îndreaptă către ei şi mai puţin către moderatori. În plus, vor şi ei să contribuie, “să spună” ce le place şi ce nu. Ştim din experienţa de la Academie şi din feedbackul de la participanţi că e mai cu folos să îi lăsăm pe bunici să aibă grijă de tentaţiile astea mici.
2. În cazul în care evenimentul se amână sau se anulează din cauza organizatorului, banii se returnează.
3. În caz că ai plătit taxa de participare şi te răzgândeşti, primeşti banii înapoi integral dacă ne anunţi cu cel puţin 30 de zile înainte de începerea atelierelor.
4. Banii plătiţi se reportează în proporţie de 70% la un alt eveniment de la Academie (la alegerea ta şi programat în următoarele 4 luni) în caz că nu mai poţi ajunge şi ne anunţi cu 15-29 de zile înainte de începerea acestuia. Restul de 30% NU se returnează.
5. Banii plătiţi NU se returnează dacă ne anunţi că nu mai poţi ajunge la eveniment cu 0-14 zile înainte de începerea acestuia.
Îţi mulţumim pentru înţelegere!

To Top